Διαβήτης και κολύμβηση

Posted on

Η κολύμβηση βελτιώνει την καρδιαγγειακή λειτουργία και τη φυσική μας κατάσταση. Βοηθά, επίσης, στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, που συνήθως είναι συνοδός κατάσταση του σακχαρώδους διαβήτη όσο και της εξέλιξης της αγγειακής αθηροσκλήρωσης, που επιταχύνεται στους διαβητικούς ασθενείς.

Σε αντίθεση με κάποια άλλα αθλήματα, το κολύμπι βοηθά τους διαβητικούς. Τα άτομα με διαβητική νευροπάθεια, που υποφέρουν από μουδιάσματα, μπορούν να ωφεληθούν άμεσα. Λόγω της άνωσης του νερού, ο αθλούμενος επιβαρύνεται μόνο με το 10% του σωματικού του βάρους, κάτι που προσφέρει σε άτομα με αρθρίτιδα και επιπλέον βάρος τη δυνατότητα να ασκούνται χωρίς να αισθάνονται πρόωρη κόπωση και χωρίς καταπόνηση των οστών και των αρθρώσεων.

Η συστηματική άσκηση θα πρέπει να αποφεύγεται όταν ο σακχαρώδης διαβήτης δεν είναι καλά ρυθμισμένος, όταν υπάρχουν σοβαρές αγγειακές ή δερματικές επιπλοκές στα κάτω άκρα ή όταν εμφανίζεται διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια ή νεφροπάθεια.

Στα υπόλοιπα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, η κολύμβηση συνίσταται έως 3 φορές την εβδομάδα, με διάρκεια τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε φορά. Λόγω του κινδύνου υπογλυκαιμίας κατά την άσκηση, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή του αθλούμενου, στη δόση της ινσουλίνης ή των άλλων φαρμάκων, καθώς και στον χρόνο χορήγησής τους. Συνήθως συνιστάται ένα ελαφρύ γεύμα (π.χ., σάντουιτς ή ένα σνακ) 20-30 λεπτά πριν από την έναρξη της άσκησης, σε συνάρτηση, βέβαια, με τον χρόνο διεξαγωγής της, την ένταση και τη διάρκειά της.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

  • Επιλέξτε ένα κολυμβητήριο, που τηρεί όλους τουςκανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
  • Ηένταση της άσκησης θα πρέπει να είναι χαμηλή ή μέτρια, διότι η έντονη άσκηση μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.
  • Ενημερώστε τονπροπονητή ή τον ναυαγοσώστη για την κατάστασή σας και φοράτε πάντα ένα αναγνωριστικό βραχιόλι για τον διαβήτη.
  • Φροντίστε να καλύψετε τυχόνπληγές ή τραύματα, που εύκολα μπορεί να μολυνθούν.
  • Στους χώρους των αποδυτηρίων και της πισίνας να φοράτε πάντασαγιονάρες.
  • Χρησιμοποιήστεσανίδα ή «μακαρόνια» σε περίπτωση που δεν αισθάνεστε απόλυτα σίγουροι.
  • Κρατάτε πάντα ένασνακ στην άκρη της πισίνας, σε περίπτωση που πέσει το σάκχαρο στο αίμα σας την ώρα που κολυμπάτε.
  • Κάντεπάντα μπάνιο μετά το κολυμβητήριο και στεγνώστε καλά τα άκρα σας.

 

Πηγή: DiabetesNews

Show Buttons
Hide Buttons